Líbí se vám to ?
Kdo by nechtěl ledničku plnou piv
02.09.2022
Podvodníci udělají cokoli, aby lidi připravili o peníze, a zdá se, že nejnovějším pokusem je využití značky piva Heineken a vytvoření falešné soutěže ke Dni otců. Nedávno se objevily informace o poměrně zdařilé phishingové kampani, kdy své potencionální oběti v podvodných zprávách lákali na výhru jednoho z 5000 chladících boxů plných ležáků. Pro účast v soutěži byla samozřejmě nutná registrace…
Útočníci tak shromažďovali mimo jiné jména, data narození, adresy, emailové adresy a další údaje. Vše se jevilo regulérní, protože v případě podobných soutěží registrace bývá běžná. Háček však byl v tom, že o soutěži společnost Heineken nevěděla. Nic takového jako pivo zdarma ke dni Otců neexistovalo – alespoň ne od Heinekenu. A tak osobní údaje od „soutěžících“ skončily neznámo kde. Tedy pravděpodobně na nějakém z ilegálních tržišť Darkwebu.
Podle poslední výroční zprávy FBI o internetové kriminalitě tyto a další typy kybernetických podvodů stály oběti po celém světě v loňském roce nejméně 6,9 miliardy dolarů. Stejně jako v předchozích letech byly phishingové útoky v roce 2021 zdaleka nejčastěji hlášenými trestnými činy.
Každý z nás by si měl vždy ověřovat, komu své osobní údaje poskytuje, protože jejich zneužití je velice snadné. Nevěřme tomu, že se naše údaje nedají zneužít, nebo jsou absolutně nezajímavé. Pro kyberzločince má cenu cokoliv o nás a možná bychom se divili, za jaké částky se tyto informace obchodují, byť pro nás mají zdánlivou hodnotu několika piv.
Školte své zaměstnance v odolnosti vůči kybernetickým podvodníkům. Nechráníte tím jen jejich osobní život, ale i své vlastní informační systémy, dobré jméno a obchod.
Pokud potřebujete pomoct a poradit, obraťte se na nás, my víme jak na to.