7 nejdůležitějších vlastností dobrého webu

Líbí se vám to ?

Kontaktujte nás

7 nejdůležitějších vlastností dobrého webu

12.12.2022

Webové stránky jsou Vaší vizitkou, prezentací. V současné době v mnoha ohledech webové stránky nahrazují papírové vizitky a jiné fyzické propagační materiály. Webové stránky ale nestačí pouze mít, musíte je průběžně modernizovat a aktualizovat. Zkrátka pečovat o ně.

Jak na kvalitní webové stránky a na co nesmíte zapomenout?

1. První dojem

Přemýšlejte, jak se chováte Vy v prvních sekundách návštěvy webových stránek. V těchto zásadních několika momentech si uděláte okamžitý názor na web. Rozhodnete se, jestli se Vám webová stránka zamlouvá a budete pokračovat v jejím prohlížení nebo ji opustíte. A přesně těchto pár prvních vteřin je důležitých pro každého z nás. Vzhled webu vytváří okamžitý názor na Vás, na celou organizaci.

2. Dobrý web je funkční, srozumitelný a rychlý

Jak už bylo několikrát zdůrazněno, webové stránky odrážejí Vás, Vaši organizaci, resp. Vaše služby, produkty. Je tedy důležité, aby byl vizuálně přitažlivý, reprezentativní, přehledný. Usnadní návštěvníkům průchod mezi jednotlivými stránkami, rychle se načítá, a ukáže jim přesně to, pro co přišli. Nepřidávejte na web žádné zbytečné stránky, omezte pole ve formulářích, využívejte hierarchii nadpisů a různé řezy písma ke zdůraznění nejdůležitějších informací.

3. Optimalizace pro mobilní zařízení

Váš web musí vypadat a fungovat skvěle na jakékoliv platformě. Rok od roku roste návštěvnost webových stránek na mobilu a v budoucnu se toto číslo bude jen zvyšovat. Ověřte si, zda jsou Vaše webové stránky přizpůsobené pro mobilní zařízení. Zkuste si je otevřít na mobilu pomocí několika nejpoužívanějších prohlížečů a posuďte sami, zda se web zobrazuje správně. Zjistěte, zda je jednoduché najít potřebné informace, zda je pohyb na webu intuitivní a vede návštěvníky tam, kam chcete.

4. Vzbuzuje důvěru

Kvalitní webové stránky vzbuzují v návštěvnících důvěru svým vzhledem, aktuálností informací a jejich pravdivostí, ale také gramatikou a pravopisem. Všechny texty, které na web umístíte, pečlivě před jejich publikací zkontrolujte. Co asi o Vás a Vaší organizaci vypoví popis služeb s pravopisnými chybami nebo překlepy?

5. Komunikace na webu

Buďte struční, zajímaví, neotřelí. Používejte jazyk, kterému Vaši zákazníci rozumí. Texty na webu musí vhodně komunikovat to, co návštěvníci hledají. Představte si reprezentanta Vaší společnosti, který má navázat kontakt se zákazníky. Záleží Vám, jak komunikuje, reprezentuje, zda umí Vašim budoucím zákazníkům pomoct? Naprosto stejně by Vám mělo záležet, jak se prezentuje Vaše webová stránka.

6. Kvalitní obsah

Aby byly Vaše webové stránky kvalitní, musí je tvořit kvalitní a relevantní obsah. A jak se takový obsah pozná? Podle toho, že na Vaše webové stránky přivede návštěvníky. Při tvorbě obsahu a textů nestačí cílit jen na vyhledávána slova. Zkuste přijít s něčím, co pomůže Vašim návštěvníkům vyřešit problém, usnadní práci.

7. Responzivita pro veškerá zařízení

Snažte se udělat dojem nejen na návštěvníky, ale i na vyhledávače. Roboti vyhledávačů skenují všechny dostupné webové stránky a pomocí spousty hodnotících kritérií rozhodují, kde umístí Vaši webovou stránku ve výsledcích vyhledávání na základě konkrétních vyhledávacích dotazů. Čím je stránka kvalitnější, z technického a obsahového pohledu, tím výše ji roboti zobrazují. Upravte titulky, texty, obrázky a další obsah Vašeho webu tak, aby měl dobré skóre kvality. Velmi důležitá je také aktualizace. Pokud je stránka neaktualizovaná, může docházet k propadům Vašich webových stránek ve výsledcích vyhledávače. Ten totiž bude upřednostňovat ty weby, které svůj obsah pravidelně aktualizují. Předpokládá totiž, že takový web má pro návštěvníky větší informační hodnotu.

Potřebujete vytvořit nové webové stránky, máte zájem o redesign svého webu, ale nevíte, jak na to? Obraťte se na nás. Spolu vytvoříme kvalitní, moderní a úspěšnou VAŠI webovou prezentaci.

Naše reference:

Knihovna města Ostravy

FAJNA RODINA

zdraváOVA – Oficiální Web města Ostravy k životnímu prostředí, který vyhrál celorepublikovou soutěž Zelená informacím.

Další prezentace najdete zde.