
Líbí se vám to ?
OZNÁMENÍ O ZMĚNĚ OBCHODNÍCH PODMÍNEK K 1.7.2025
27.05.2025
Oznámení společnosti OVANET a.s. o změně smluvních podmínek společnosti OVANET a.s., se sídlem Ostrava, Přívoz, Hájkova 1100/13, PSČ 702 00, IČ: 258 57 568, zapsané v obchodním rejstříku Krajského soudu v Ostravě, v oddílu B, vložka 2335 k datu 1.7.2025.
I.
Od 28.06.2025 nabude účinnosti zákon č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb. Působnost zákona se dle § 2 odst. 2 písm. a) vztahuje, mimo jiné, i na služby elektronických komunikací (dále také SEK), poskytované spotřebitelům společností OVANET a.s.
Jedná se o povinnou transpozici směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb, se lhůtou pro implementaci do 28. června 2022 (dále jen „směrnice 2019/882“).
Primárním cílem zákona je zajistit přístupnost výrobků a služeb, které náleží do působnosti tohoto zákona. Smyslem zajištění přístupnosti výrobků a služeb je zajistit, aby výrobek nebo služba byly dostupné co největšímu možnému počtu osob. Přístupnost je nutné chápat jakožto vlastnost, která umožňuje užití výrobku nebo služby zejména osobou se zdravotním omezením obdobně, jak takový výrobek nebo službu užívají ostatní osoby tím, že tento výrobek nebo služba splňuje požadavky na přístupnost nebo jiné požadavky podle tohoto zákona, jimž se požadavky na přístupnost doplňují nebo do jisté míry nahrazují. Přístupnost je tak určitým předpokladem pro to, aby osoba se zdravotním omezením mohla být lépe začleněna do společnosti. Přístupnost bude zajišťována zejména plněním požadavků na přístupnost, jejichž účelem je maximalizovat předvídatelné užití služby osobami se zdravotním omezením. Subjekty v dodavatelském řetězci a poskytovatelé služeb tak nebudou zjišťovat, zda spotřebitel trpí nějakým omezením, a tedy zda je nutné poskytnout zpřístupněný výrobek nebo službu, ale přímo takto zpřístupněný výrobek nebo službu poskytne.
Za účelem splnění povinností z výše uvedeného zákona, zveřejnila společnost OVANET ve svých obchodních podmínkách článek 3.7. – INFORMAČNÍ POVINNOST VE SMYSLU ZÁKONA O POŽADAVCÍCH NA PŘÍSTUPNOST NĚKTERÝCH VÝROBKŮ A SLUŽEB. Zde jsou zveřejněny zákonem požadované informace o tom, jak služba elektronických komunikací poskytovaná společností splňuje požadavky na přístupnost, včetně popisu jednotlivých požadavků na přístupnost. Společnost zde zveřejnila všeobecný popis služby, vysvětlivky nezbytné k pochopení fungování služby. Rovněž za účelem splnění povinností zákona, přijala zcela novou grafickou úpravu Obchodních podmínek, aby odpovídaly požadavkům uvedeného zákona na vhodnou velikost písma, vhodnost tvaru písma, dostatečnost kontrastu, aby mezery, řádky a odstavce vnímatelné a aby zajistila vše, aby bylo vnímatelné, ovladatelné, srozumitelné a stabilní. Společnost rovněž prohlašuje, že Účastníkům z řad Spotřebitelů poskytovaná služba přístupu k internetu, splňuje požadavky na přístupnost dle z.č. 424/2023 Sb., neboť je v souladu s příslušnými ust. normy Evropské unie číslo EN 301 549 V1.1.2 (2015-04). Se všemi těmito změnami obchodních podmínek společnosti OVANET se můžete v nových obchodních podmínkách naší společnosti seznámit na internetových stránkách naší společnosti www. ovanet.cz v sekci Dokumenty ke stažení. Toto ustanovení OP nabývá platnosti a účinnosti dnem 28.6.2025.
II.
Dne 1.7.2025 nabývá účinnosti zákon číslo 23/2025 Sb., který mění některá ustanovení zákona o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. (dále jen Zákon), která se týkají Smluv o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací, včetně její nedílné součásti – Obchodních podmínek (dále jen „Smlouvy“), uzavřených se společností OVANET a.s. Cílem tohoto oznámení je seznámit stávající účastníky Smluv o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací a připojení k veřejné komunikační síti, se změnami uvedených smluvních podmínek a tím uvést Smlouvy uzavřené před dnem 1.7.2025 do souladu se zákonem č. 127/2005 Sb., ve znění účinném ode dne 1.7.2025
Níže uvedené změny smluvních podmínek se použijí rovněž na smluvní vztahy vzniklé přede dnem jejich účinnosti v případech, kdy OVANET a.s. oznámí tuto změnu smluvních a Obchodních podmínek účastníkovi v souladu se zákonem.
Proto společnost OVANET a.s., v souladu se zákonem o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. a se shora uvedenou novelou tohoto zákona, oznamuje stávajícím účastníkům uvedených Smluv, uzavřených přede dnem 1.7.2025, že mění smluvní podmínky OVANET a.s. včetně Obchodních podmínek OVANET a.s., vzorových smluv společnosti, Shrnutí smluv a další přílohy smluvních podmínek, které jsou součástí smluvních ujednání s Účastníky, které jsou dotčeny výše uvedenou změnou právní úpravy, a týkají se tedy shora uvedených Smluv ke dni 1.7.2025 takto:
1) Zanikne-li závazek ze Smlouvy uzavřené na dobu určitou nebo ze smlouvy uzavřené na dobu neurčitou před uplynutím sjednané minimální doby trvání výpovědí nebo dohodou smluvních stran před uplynutím doby trvání, z jiných důvodů než podle § 63b) odst. 7 ZoEK, smí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem nebo koncovým uživatelem, který je podnikající fyzickou osobou, úhrada požadována pouze, pokud závazek ze Smlouvy skončí do 3 měsíců ode dne jejího uzavření, a nesmí být v případě Smlouvy uzavřené se spotřebitelem nebo podnikající fyzickou osobou, vyšší než jedna dvacetina součtu:
- a) měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání závazku ze Smlouvy
- b) minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání závazku ze Smlouvy, nebo
- c) měsíčních paušálů nebo minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané minimální doby trvání závazku ze Smlouvy v případě Smlouvy uzavřené na dobu neurčitou.
Výše úhrady podle odstavce se počítá z částky placené v průběhu trvání závazku ze Smlouvy. Pokud je poskytována sleva oproti ceníkové ceně, nelze určit výši úhrady z ceníkové ceny. V případě dotovaného koncového zařízení se postupuje podle § 63b) odstavce 7.
2) Rozhodování účastnických sporů o peněžitá plnění
Český telekomunikační Úřad rozhoduje spory mezi osobou vykonávající komunikační činnost na straně jedné, a účastníkem, popřípadě uživatelem na straně druhé, který se týká povinnosti účastníka, popřípadě uživatele, k peněžitému plnění, na základě návrhu osoby vykonávající komunikační činnost, pokud se spor týká:
- a) peněžitého plnění sjednaného v přímé souvislosti se Smlouvou o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací, a to za služby nebo zboží, popřípadě jiná plnění, které nejsou službou elektronických komunikací, ale slouží k jejímu zřízení nebo zrušení, poskytování, provozu, údržbě nebo podpoře, a to včetně koncového zařízení, pokud je součástí balíčku podle § 63c ZoEK, nebo zřízení koncového bodu sítě,
- b) platby provedené na základě příkazu koncového uživatele osobou vykonávající komunikační činnost, jestliže částka platby odpovídá nejvýše 50 EUR a celková částka plateb provedených za 1 měsíc odpovídá nejvýše 300 EUR, a platba:
- 1. slouží k zaplacení za hlasové služby nebo digitální obsah, nebo
- 2. je prováděna prostřednictvím elektronického komunikačního zařízení za účelem zaplacení za vstupenky nebo jízdenky nebo za charitativním účelem, nebo
- c) platby za audiovizuální mediální služby na vyžádání a jiný digitální obsah, pokud je poskytován osobou vykonávající komunikační činnost jako doplňková služba k účastníkem sjednané službě elektronických komunikací, a rovněž úhrady za komunikaci na telefonní čísla s vyjádřenou cenou.
Úřad rozhoduje spory podle § 129 a 129 a) ZoEK rovněž v případech, kdy se jedná o spor z ručitelského závazku splnění povinnosti účastníka nebo uživatele, pro kterou by jinak osoba vykonávající komunikační činnost vedla spor s tímto účastníkem nebo uživatelem.
III.
Uvedené změny právní úpravy se promítly do změn Obchodních podmínek OVANET a.s. a rovněž do přečíslování textů jednotlivých součástí smluvních podmínek s Účastníky smluv, zejména do vzorových smluv se společností OVANET a.s., do Shrnutí smluv a do ostatních navazujících součástí smluv k datu 1.7.2025. Provedené změny smluvních podmínek se použijí rovněž na Smlouvy s Účastníky Smluv o poskytování služeb elektronických komunikací, zejména služeb elektronických komunikací, služby přístupu k internetu, hlasových služeb, služeb Datových okruhů a cloudových služeb, uzavřených se společností OVANET a.s. před datem 1.7.2025.
IV.
Tyto změny uvedených smluvních podmínek OVANET a.s. uveřejnil ve své provozovně na adrese sídla společnosti OVANET a.s. Ostrava, Přívoz, Hájkova 1100/13, PSČ 702 00 a současně rovněž způsobem umožňujícím dálkový přístup, na svých webových stránkách na adrese www.ovanet.cz, kde je k dispozici nové znění Obchodních podmínek společnosti OVANET a.s. od 1.7.2025.
Současně OVANET a.s. tímto účastníkům doposud uzavřených Smluv o poskytování služeb elektronických komunikací, zejména služeb elektronických komunikací, služby přístupu k internetu, hlasových služeb, služeb Datových okruhů a cloudových služeb, uzavřených se společností OVANET a.s. sděluje, že vzhledem k tomu, že ke změně uvedených Smluv o službě elektronických komunikací, včetně Obchodních podmínek, došlo na základě změny právní úpravy,vyvolané zákonem číslo 23/2025Sb., který mění některá ustanovení zákona o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
Z důvodu těchto změn smluvních podmínek vyvolané změnou právní úpravy, nemají Účastníci stávajících Smluv právo bezplatně vypovědět závazek ze Smlouvy, aniž by jim vznikly jakékoli další náklady(dle § 63b) odst.5 zákona o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb.
V Ostravě dne 30.5.2025
OVANET a.s.